Arbejdspres på Fanø Kommune steget markant efter ændringer i Bygnings- og Boligregister

dato

Fanø Kommune oplever i disse dage en stor stigning i antallet af henvendelser vedrørende ændringer og rettelser i Bygnings- og Boligregistret (BBR). Denne markante stigning kan have konsekvenser for sagsbehandlingstiden på alle områder inden for registrering i BBR-systemet.

Årsagen til det øgede pres på kommunen skyldes blandt andet, at Vurderingsstyrelsen nylig har udsendt breve til ejere af omtrent 2.300 sommerhuse.

I brevet bliver modtagerne opfordret til at tjekke og korrigere deres BBR-oplysninger inden den forestående ejendomsvurdering. Alle foreslåede ændringer til BBR skal behandles og godkendes af kommunen.

Med det nuværende høje antal henvendelser kan det dog forudses, at sagsbehandlingstiden kan blive markant længere. Derfor anmodes boligejerne om at have forståelse for ventetiden i denne periode.

Boligejere, der vil vide mere om BBR og hvad det betyder for dem, kan finde yderligere oplysninger på BBR’s hjemmeside, bbr.dk.

For personlig henvendelse kan Vurderingsstyrelsen kontaktes på telefon 7222 2755 eller via vurderingsportalen.dk/kontakt.

https://www.fanoe.dk/nyheder/sagsbehandlingstid-i-forbindelse-med-aendringer-og-rettelser-i-bbr

Kilde: Fanø Kommune