Engageret sagsbehandler søges til udvikling af Fanøs unikke ø-gemeinschaft i Teknisk Forvaltning

dato

Drømmer du om en alsidig og meningsfuld hverdag på en helt unik arbejdsplads, hvor din indsats gør en forskel? Fanø Kommune søger en engageret sagsbehandler til Teknisk Forvaltning. Her får du mulighed for at præge udviklingen af en af Danmarks smukkeste øer i tæt samarbejde med lokalsamfundet.

Om Fanø og Teknisk Forvaltning

Fanø Kommune er en unik arbejdsplads, hvor samarbejde med lokalsamfundet og respekt for naturen er i fokus. Teknisk Forvaltning varetager planlægning, drift og udvikling samt myndighedsbehandling på kommunens tekniske områder og arbejder tæt sammen med borgere, erhvervsliv og politiske beslutningstagere. Vi har en stærk vision om at bevare Fanøs unikke karakter i form af både natur, historie og ø-kultur i balance med bæredygtighed og klimatilpasning. Nøgleordene for kommunen som arbejdsplads er selvstændighed, professionalisme og samarbejde.

Teknisk Forvaltning er ét team, der arbejder tæt sammen om opgaven. I en lille forvaltning som vores får du lov til at komme hele vejen rundt om alle opgaver og projekter, og du kommer til at arbejde med en meget bred opgaveportefølje.

Vores nye kollega skal derfor være af et særligt stof, der trives med varierende opgaver, at arbejde på tværs og sammen med mange forskellige parter, herunder også netværksgrupper med andre kommuner og offentlige instanser.

At være en ø-kommune giver en helt særlig ramme for os som arbejdsplads. Men vi er ikke isolerede. Færgen fra Esbjerg sejler hvert 20. minut i dagtimerne og det tager kun 12 minutter at sejle fra Esbjerg Havn. Bor du på øen, er du selvfølgelig lige så velkommen til at søge.

Om stillingen

Som sagsbehandler får du en central rolle i udviklingen og driften af Fanøs fysiske rammer. Du vil arbejde tæt sammen med kolleger, borgere, rådgivere og politikere, og dine opgaver vil omfatte:

  • sagsbehandling med afsæt i vejlovens regler (lov om offentlige veje, lov om private fællesveje og færdselsloven)
  • forestå udvikling af og styre rammerne for samarbejdet med private interessenter om fysiske anlæg som veje, vandre- og cykelstier, badestier m.v.
  • understøttelse, udvikling og kvalitetssikring gennem en sparringsfunktion for den samlede sagsbehandling i afdelingen med afsæt i forvaltningsloven og faglove
  • vejlede kommunens borgere telefonisk og skriftligt
  • sparre omkring tinglysning og matrikulære sager
  • udføre mindre inspektions- og tilsynsopgaver

Om dig

Vi søger en alsidig og proaktiv profil, der trives med ansvar og kan skabe værdi på tværs af tekniske områder og finder det motiverende at arbejde i en mindre organisation, hvor samarbejde og helhedsorienterede løsninger er i fokus.

Profilmæssigt forestiller vi os, at du

  • er fortrolig med sagsbehandling fra en offentlig arbejdsplads, gerne på et myndighedsområde
  • har flair og interesse for sagsbehandling med en vis tyngde i lovgivning, herunder i forvaltningsloven
  • har interesse i eller erfaring fra arbejde med de nævnte opgaver – eller beslægtede opgaver
  • har en uddannelsesmæssig baggrund, der understøtter opgaverne f.eks. som jurist, erhvervsjurist, landinspektør, ingeniør, professionsbachelor eller lignende
  • har gode kommunikationsevner og evnen til at formidle komplekse emner
  • føler dig fortrolig med at udarbejde og præsentere politiske sager og oplæg samt tage enten tekniske eller administrative myndighedsopgaver på dig
  • er komfortabel med at arbejde selvstændigt og engagere sig i opgaver, emner og fagligheder, som du ikke nødvendigvis kender på forhånd

Vi tilbyder

  • En unik arbejdsplads på en smuk ø, hvor naturen og lokalsamfundet går hånd i hånd.
  • Mulighed for at gøre en forskel i et lille samfund, hvor din indsats bliver bemærket.
  • En uformel og positiv arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet og indflydelse.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling gennem alsidige opgaver og samarbejde med engagerede kolleger.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Der er tale om en fast stilling. Stillingen er normeret til 37 timer pr. uge, men for den rette ansøger er vi fleksible og der er mulighed for såvel deltid som distancearbejde. Ansættelse snarest muligt.

Dit arbejdssted bliver Teknisk Forvaltning, Skolevej 5, 6720 Fanø

Ansøgning

Ansøgning med CV og eventuelt andre relevante dokumenter sendes til os senest mandag den 24. februar 2025. Vi forventer at gennemføre samtaler fredag den 7. marts 2025.

Har du spørgsmål?

Du kan læse om kommunen på www.fanoe.dk, og vil du vide mere, kan du kontakte teknisk direktør Jan Bøge Sørensen på tlf. 40 24 06 90 eller mail bgjbs@fanoe.dk

Fanø Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fanø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fanø Kommune, Skolevej, 6720 Fanø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/50303879-28ff-481b-8ae8-e936d2f5b7f9

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet