Jobopslag: Medarbejdere søges til Fanø Teknisk Forvaltning - Vær med til at udvikle Danmarks bedste natur!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Der er kun 12 minutter med Danmarks formentlig smukkeste færgerute til en unik arbejdsplads midt i Nationalpark Vadehavet med UNESCO Verdensarv-status og Danmarks bedste natur. Midt blandt priler, arkengaf og hvidbrystede præstekraver.

I Teknisk Forvaltning på Fanø mangler vi to medarbejdere, der har lyst til sammen med gode kolleger og lokale ildsjæle at værne om og udvikle rammerne for øens liv og fortsatte trivsel.

De to stillinger

I en lille forvaltning som vores, omfatter alle stillinger et bredt emnefelt og en bred opgaveportefølje. Men der er dog altid et vist tyngdepunkt i den enkelte stilling. De to ledige stillinger har følgende tyngdepunkter:

  • Mobilitet og infrastruktur
    • Drift, vedligehold og udvikling af veje, stier, pladser, grønne områder, vandløb, grøfter og diger
    • Varetagelse af myndighedsopgaver på vejområdet
    • Projektledelse af større infrastrukturprojekter, fx nyt dige i Sønderho
    • Udarbejdelse og udmøntning af infrastrukturplan, klimatilpasningsplan mv.

  • Klima og bæredygtighed
    • Udarbejdelse og udmøntning af klimaplan, strategiske energiplan m.v.
    • Initiere og facilitere lokale bæredygtighedssamarbejder
    • Bidrage til en bæredygtighed i kommuneplan, lokalplaner og andre planer, undertiden som ansvarlig udførende
    • Projektledelse af udviklingsprojekter med afsæt i et bæredygtighedsfokus, f.eks. etablering af solcelleparker

  • Fælles for begge stillinger er, at de omfatter
    • Udarbejdelse af politikker, strategier og planer
    • Udarbejdelse af oplæg og sager til udvalg og byråd
    • Kommunikation, dialog og samspil med Fanøs mange engagerede aktører
    • Afholdelse af borgermøder, workshops m.v. med deltagelse af borgere, politikere og andre aktører

Går dine interesser og erfaringer på tværs af de to stillinger, er vi åbne over for at skrue stillingerne sammen på en anden måde.

Din faglige profil og baggrund

Vi lægger mest vægt på, at du er den rigtige person. At dit drive og din indstilling matcher det, at arbejde i en lille ø-forvaltning, hvor der ikke er langt fra ord til handling og samarbejdet med kolleger og interessenter vægter højt.

Selvfølgelig må du meget gerne have en uddannelsesmæssig eller erfaringsmæssig baggrund, der matcher en af stillingerne. Men det gør ikke noget, hvis du har en anden og utraditionel baggrund med et ønske om at prøve kræfter med en stilling hos os.

Du kan have en baggrund som ingeniør, arkitekt, projektleder, planmedarbejder, strategimedarbejder, byggesagsbehandler, landinspektør, biolog, geograf – eller noget helt andet…

Din personlige profil

Vi ser meget gerne, at du

  • trives med at have mange bolde i luften og arbejde med skiftende og brede dagsordener
  • har en helhedsorienteret tilgang og kan se en sag fra flere sider
  • er god til at samarbejde på tværs og videndele
  • er proaktiv og handlekraftig, med evnen til at tage initiativ
  • har stærke formidlingsevner både på skrift og i tale
  • kan arbejde selvstændigt med opgaverne og være med til at udvikle opgaveløsningen
  • har flair for og interesse i politisk arbejde og foreningsliv
  • har et smittende engagement og højt humør

Derfor skal du vælge os

Fanø er en lille kommune og en ø-kommune. Derfor er det noget helt særligt at arbejde her - ligesom det er at bo her.

I en lille forvaltning som vores får du lov til at komme hele vejen rundt om alle opgaver og projekter, og du kommer til at arbejde med en meget bred opgaveportefølje.

Du har kort vej til kolleger, politikere og borgere. Og alle arbejder tæt sammen med høj energi og engagement. Det er en del af den særlige ø-DNA.

Fanøs unikke beliggenhed, natur og vejrlig er en fælles motivation, som du også får rig lejlighed til at dele og nyde.

Færgen fra Esbjerg sejler hvert 20. minut i dagtimerne og det tager som nævnt kun 12 minutter. Bor du på øen, er du selvfølgelig lige så velkommen til at søge.

Arbejdet er selvstændigt, alsidigt, og med høj grad af indflydelse og fleksibilitet.

Vi har travlt, og hverdagen kan være hektisk. Men vi prioriterer at have plads til vidensdeling samt faglig og personlig udvikling.

Omgangsformen på arbejdspladsen er uformel, glad og positiv. Og der er plads til et godt grin sammen med kolleger såvel i som uden for arbejdstiden.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Der er tale om faste stillinger. Stillingerne er normeret til 37 timer pr. uge, men vi er fleksible og der er mulighed for såvel deltid som distancearbejde. Ansættelse snarest muligt.

Hvis du vil vide mere

Du kan læse om kommunen på www.fanoe.dk, og vil du vide mere, kan du kontakte teknisk direktør Jan Bøge Sørensen på tlf. 40 24 06 90 eller mail bgjbs@fanoe.dk

Ansøgning

Send din ansøgning med CV og eventuelt andre relevante dokumenter til os snarest muligt.

Vi vurderer løbende indkomne ansøgninger og indkalder interessante kandidater til samtale.

Annoncen nedtages 1. september 2024.

Fanø Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fanø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fanø Kommune, Skolevej, 6720 Fanø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056546

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet