Kontorelev i Fanø Kommune med alsidig uddannelse inden for offentlig administration

dato

Fanø Kommune søger kontorelev med start 1. september 2025.

Kunne du tænke dig en spændende, attraktiv og alsidig 2-årig uddannelse med speciale i Offentlig Administration – så er du måske vores nye kontorelev.

 

Om jobbet:

Som kontorelev i Fanø Kommune vil du få indblik i mange forskellige områder som fx HR, løn og personale, Økonomi, borgerservice samt sekretariatsfunktioner.

 

Vi tilbyder dig:

Dit ansættelsessted bliver Fanø Rådhus. Her vil du blive introduceret til kommunens forskellige afdelinger. Som elev vil du lære at arbejde selvstændigt, og du vil få ansvar for egne opgaver. I din elevtid kommer du rundt i kommunens forskellige afdelinger, ligesom du vil stifte bekendtskab med hele den kommunale organisation.

  • Du vil i din uddannelse skulle samarbejde med borgere, ansatte, og andre myndigheder
  • Du får en hverdag med ansvar for egne opgaver
  • Du vil stifte bekendtskab med kommunens mangeartede opgaver, både i forhold til de administrative – og de mange velfærds- og myndighedsopgaver
  • Arbejdstid på 37 timer om ugen. Løn og ansættelsesforhold følger overenskomsten mellem Kommunernes Landsforening (KL) og den faglige organisation HK.

 

Vi forventer af dig:

  • Du trives i en travl hverdag, og har lyst til udfordringer
  • Du er positiv, initiativrig, ansvarsbevidst
  • Du har gå på mod, og du er stabil og har lyst til læring
  • Du har let ved at formulere dig mundtligt og skriftligt
  • Du har gode IT færdigheder samt kendskab til MS Office
  • Som elev er du nysgerrig, aktiv og du stiller selvfølgelig krav til uddannelsen. Vi tilbyder rammerne – men det er dig, der fylder dem ud

 

Dine Kvalifikationer:

  • Du har, eller forventer at have en af følgende inden du starter uddannelsen her hos os:
    • En færdiggjort EUX eller HHX
    • En færdiggjort STX, HTX eller HF. Dette kræver dog et supplerende 5 ugers EUD-S forløb med fagretning kontor, der skal være afsluttet inden opstart
    • HG med adgang til specialet Offentlig administration

Er du 25 år eller derover, og ikke har et af ovenstående forløb, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at blive realkompetencevurderet (RKV). RKV’en skal vedhæftes ansøgningen.

Det er vigtigt, at du husker at vedhæfte kopi af termins- og/eller eksamenskarakterer. Er du i tvivl, om du har kvalifikationerne, skal du kontakte din lokale UU-vejleder og få det afklaret, inden du sender din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist: 2. april 2025

Samtaler afvikles: 11. april 2025

 

Send din ansøgning vedlagt eksamens-/terminskarakterer/ realkompetencevurdering og andet relevant dokumentation ved at trykke på knappen ”Send Ansøgning”.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående, kan du kontakte Teamleder for HR, løn og personale Joan Pihler, tlf. 76 660 622, mail bgskjp@fanoe.dk.

Fanø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Der er kun 12 minutter med Danmarks formentlig smukkeste færgerute til en unik arbejdsplads midt i Nationalpark Vadehavet med UNESCO Verdensarv-status og Danmarks bedste natur.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fanø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Fanø Kommune, Skolevej, 6720 Fanø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3688d338-b2a7-4b4f-903f-424df69d35ba

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet