Fanø kommune søger en fælles teamleder til vores to afdelinger, børn- og familie og voksen pr. 1. april 2025.
Afdelingerne består i børn- og familieafdelingen af 2 børnerådgivere, en skolesocialrådgiver og en udfører, samt i voksenafdelingen af 1 socialrådgiver, 2 sagsbehandlere og en udfører.
I familieafdelingen er opgaverne primært relateret til Barnets lov. I voksenafdelingen er opgaverne primært relateret til Serviceloven, Lov om Aktivsocialpolitik, Integrationsloven m.fl.
Vi arbejder primært i IT systemerne DUBU, KMD NOVA og KY og implementerer CURA Social på voksenområdet i sommeren 2025.
Vi har et godt forpligtende samarbejde med Esbjerg kommune på visse områder inden for voksenområdet, hvor bl.a. Jobcenterdelen varetages.
Da vi er en lille kommune, er alle vores velfærdsafdelinger samlet under samme direktør, som fremmer et stærkt tværfagligt samarbejde hvor der er kort vej fra gode ideer til handling. At vi er en lille kommune, betyder også, at alle løser mange forskellige opgaver og at vi er mere generalister end specialister. Derfor gør vi os umage med at have netværk i andre kommuner og søger sparring udefra, når vi får de mere specialiserede opgaver.
Du skal kunne trives i den til tider uforudsigelige arbejdsdag, hvor opgaverne spænder bredt og må derfor løses ad hoc, mens andre må prioriteres efter tyngde og omfang.
Du skal som teamleder kunne varetage både de faglige og de personaleledelsesmæssige opgaver.
Vi søger en der:
- Er socialfagligt uddannet
- Har interesse og viden om lovgivning inden for både børn- og voksenregi
- Har erfaring fra begge eller i hvert fald et af områderne
- Har ledelseserfaring eller stærke ledelseskompetencer
- Kan være fleksibel og kreativ i tilgangen til de mange varierende opgaver
- Hurtigt kan sætte sig ind i og navigere i nye IT-systemer
- Har interessen for det brede område, og kan se fordelen ved den lille kommune, herunder det utraditionelle, fleksible, kreative og nærheden til andre afdelinger
- Deltager i sagsbehandling og er tæt på borgerne
- Udarbejder procedurer og arbejdsgange
- Kan danne sig et overblik og gå forrest
- Kan ajourføre os ift. ny relevant lovgivning og kompetenceudvikling
- Er tillidsskabende og kan sikre et trygt arbejdsmiljø
Det vi tilbyder er:
- 2 selvstændige teams med vidtspændende forskellige fagligheder
- Et bredt spektrum af spændende og fagligt udfordrende opgaver med en lige så bred målgruppe
- Engagerede medarbejdere med mod på opgaven
- Fleksibilitet ift. til work-life balance (f.eks. Fleksibel fredag, med mulighed for at arbejde på distancen)
- Gode medarbejdere med forskellige fagligheder
- God og grundig introduktion
- Deltagelse i alle-ledermøder
Stillingen er på 37 timer om ugen. Arbejdsstedet er på Rådhuset i Nordby, som ligger 10 minutters gang fra færgen.
Ved spørgsmål kan der rettes henvendelse til velfærdsdirektør Trine Nanfeldt på 23617260.
Ansøgningsfristen er den 30. januar 2025.
Første Samtalerunde forventes afholdt den 5. februar i tidsrummet fra kl. 9-16 og 2. samtalerunde den 19. februar i tidsrummet fra kl. 9-12.
På Fanø er der ca. 700 der pendler over til fastlandet og arbejder hver dag og ca. 300 der pendler ind til Fanø, i turistsæsonen er der flere. Transporten til Fanø tager 12 minutter fra Esbjerg og færgen sejler hvert 20 minut. I forbindelse med ansættelse er der mulighed for et bruttolønsfærgekort.
Fanø er Danmarks næstmindste kommune med 3400 indbyggere og har en god socioøkonomisk profil, hvilket afspejler sig i de opgaver vi løser. Vi har et stærkt fokus på forebyggende tiltag og forsøger at komme ind i problemudviklingen, så tidligt som muligt.
Fanø Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fanø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Fanø Kommune, Skolevej, 6720 Fanø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cc0fda72-2756-4ac7-9800-a48d4d68e197